Dictionar Economic

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. iDuis at justo bibendum, ultirces lectus non, imperdiet lpsum. Muris fringilla velit faucibus iaculis nullam.

vadul comercial

« Back to Glossary Index
  • (achalandage), reprezintă puterea sau capacitatea comerciantului de a atrage clientela.
  • Factorii care influențează vadul comercial se grupează în două categorii:
    • factori interni:
      • obiectivi – locul amplasării magazinului sau sediului comercial; calitatea produselor sau a serviciilor.
      • subiectivi – publicitatea comerciantului; calitatea personalului angajat.

    • factori externi – reputația bancherilor, a clienților sau a partenerilor de afaceri ai comerciantului.

  • dacă locul în care se desfășoară activitatea comerciantului este deținut pe baza unui contract de închiriere (bail), la stabilirea chiriei se va avea în vedere și faptul că magazinul este amplasat într-un loc care poate să atragă un profit sporit. în acest caz cuantumul chiriei va fi mai mare decât cel plătit pentru un spațiu similar.
< Înapoi la Dictionarul Economic